2016년 9월 30일 금요일

패턴영어 I do~

I do ~
저는 ~해요.

I feel so tired these days.

저는 요즘 정말 피곤해요.

I made a reservation in Seoul.
I dialed the wrong number.
I read an article in a newspaper about your scientific expedition.
My Japanese wasn't very good, so I took Japanese classes for two years first.

저는 서울에서 예약했습니다.
전화를 잘못 걸었습니다.
저는 신문에서 당신의 과학 탐사에 관한 기사를 읽었어요.
제 일본어 실력이 별로 좋지 못해서, 처음 2년간 일본어 수업을 들었어요.

Where did you print the pictures?

I used an online photo service. It's cheap and easy. Besides, the quality is not too bad.

I see. Well, I think you're not an amateur any longer.

Thanks a lot.

사진들은 어디에서 인화했니?

온라인 사진 서비스를 이용했어. 그게 저렴하고 쉽거든. 게다가 질도 그렇게 나쁘지 않아.

그렇구나, 저, 넌 이제는 아마추어가 아닌 것 같다.

정말 고마워.

댓글 없음:

댓글 쓰기